Balladen om Caroline Flemings familie slot, Valdemars Slot, har stjålet mange overskrifter - senest da hun i sidste uge udgav en bog.
Ifølge historiker Lars Hovbakke Sørensen viser balladen de problemer, som adelen i dag har fået.
»Den viser jo, hvor lavt adelen er sunket - i hvert fald i nogle familier. At det ender med, at man kommer op og skændes om et maleri.
Sådan siger han i B.Ts. podcast 'Kongehuset bag kulissen', da snakken falder på de problemer, som Caroline Flemings familie røg ud i.
Først kom den tidligere baronesse op at toppes med sin søster om familiens slot Valdemars Slot på Tåsinge, og da striden endte med, at hendes lillesøster købte slottet, kom de i stedet op at strides om et maleri.
I sin nye bog 'Caroline', som udkom den 31. oktober, fortæller Caroline Fleming for første gang sin version - og afviser, at hun 'havde lange fingre' og havde stjålet det gamle maleri.
Ifølge Lars Hovbakke Sørensen er hele familiestriden, som man har set lignende af i andre adelige familier, et tegn på, at adelen i dag ikke har så meget magt og status som tidligere.
»Adelen var stor og vigtig på et tidspunkt,« siger han og tilføjer
»Men da vi så fik demokrati i midten af 1800-tallet, og vi kom til begyndelsen af 1900-tallet, så mistede de totalt deres betydning,« siger han og tilføjer, at de adelige familier dog stadig forsøger at holde fast i deres særstatus.
»Den her befolkningsgruppe er helt anderledes end alt det andet, der foregår i et moderne samfund,« siger han.
Lyt med i 'Kongehuset bag kulissen' og hør, om de problemer Caroline Fleming har haft i sin adelige opvækst, og hvordan de udfordringer er for adelen i dag.
Hør også, hvordan man drage paralleller mellem de adelige og de kongelige.
Lyt i Spotify, på Apple Podcast eller ved at trykke play herunder.