»Fra glæde til skuffelse«.
»Bestil ikke«.
»Absolut den ringeste service«.
Det er et udpluk af anmeldelser, rejseselskabet TUI har fået på Trustpilot alene i oktober måned.
De dårlige anmeldelser betyder for TUI, at selskabet på Trustpilot lige nu vurderes under middel efter en samlet score på 1,8 ud af 5 stjerner — lavest blandt de store danske rejseselskabers hjemmesider.
På Trustpilot står der endvidere, at »de fleste anmeldere var utilfredse med deres oplevelse generelt.«
B.T. understreger, at antallet af anmeldelser varierer mellem selskaberne og påvirker de samlede vurderinger.
Mikkel Hansen, der er kommunikationschef hos TUI, oplyser i et skriftligt svar, at selskabet ikke arbejder proaktivt med for at få hævet deres rating.
Han tilføjer, at TUI ikke har yderligere kommentarer til »en historie om selskabets Trustpilot-score«.
Karsten Krogh er en af dem, der for nylig har haft en dårlig oplevelse med TUI efter en rejse til Sicilien.
Til B.T. fortæller han, at han blev »snydt og holdt for nar af TUI« i forbindelse med en charterrejse, der endte i ekstraudgifter og en lukket pool ved ankomst.
Karsten Krogh var ikke bekendt med TUI's Trustpilot-anmeldelser. Men det fortryder han nu:
»Jeg havde valgt et andet selskab, hvis jeg havde læst anmeldelserne inden. Jeg kan efterfølgende høre og se, at der er en masse, der har skrevet, at de har haft elendige oplevelser med TUI. Det er ikke kun mig,« fortæller han til B.T.
Karsten Krogh fortæller videre, at han er færdig med at benytte TUI.
Da B.T. tidligere forelagde selskabet kritikken af Karsten Kroghs ferie beklagede TUI, og anbefalede gæsten at sende en reklamation.

