Ole Garder fra Ølstykke på Nordsjælland er dybt frustreret, efter mere end et års besvær med Sweetdeal.
»Jeg synes, at det er uforskammet. Vi føler os fuldstændig ladt i stikken,« siger han.
Det hele startede, da han i november 2023 bestilte og betalte Sweetdeal 3.003 kroner for, at hans hustru Lise samt et vennepar kunne sove to nætter på Marcussens Hotel i Assens.
Det viste sig dog, at der var overbooket, så i sommer fik han besked om, at overnatningerne først kunne ske her i januar 2025.
»Det var vi ikke interesserede i, så vi kontaktede Sweetdeal for at få vores penge tilbage,« siger Ole Garder på 83 år.
Men 25. oktober fik han den her besked fra Sweetdeal:
'Tak for din mail ang. dit ophold på Marcussens Hotel (Hotelselskabet Assens Aps). Hotellet er desværre gået konkurs, og det er derfor ikke muligt at indløse opholdet.'
Dog blev parret tilbudt en enkelt dagsovernatning på Slukefter Kro i Vojens, Løgstør Parkhotel eller Nilles Kro, der ligger i Sabro nær Aarhus.
Altså en anden landsdel og ikke to overnatninger, som der var betalt for.
Det var præcis det samme, ægteparret Svend og Jette Rasmussen lørdag fortalte om til B.T.
Da fortalte Morten Lykke, der er direktør i Deal.dk, som driver Sweetdeal, at der er flere hundrede personer, der var ramt af konkursen, og Svend og Jytte nu kunne få deres penge tilbage.
Da B.T. spurgte om det også gælder for de andre kunder, der ikke vil tage imod muligheden for at få en overnatning et af de tre nævnte steder, svarede han:
»Ja, det kan du tro.«
Og det har Ole Garder nu tænkt sig at benytte sig af.
»Jeg har nu sendt en mail til kundeservice hos Sweetdeal og bedt om at få pengene tilbage, som direktøren jo i B.T. har sagt, at han vil gøre for dem, der er ramt af konkursen,« siger han.
Søndag fortæller Morten Lykke igen, at han skam vil betale pengene tilbage til de ramte.
»Det jeg sagde forleden, står jeg stadig ved,« siger direktøren.

