Vinteren har i februar måned for alvor taget fat.

Det betyder, at salget af vinterprodukter i denne måned er fløjet mod skyerne.

Det skriver PriceRunner i en pressemeddelelse.

I løbet af de første 12 dage af februar i år ligger efterspørgslen på vinterlegetøj som slæder næsten 2,5 gange højere end på legetøj i den samme periode sidste år.

Men det er ikke det eneste vinterprodukt, hvor salget er steget helt enormt.

Vintervejret har også fået gang i onlinesalget af varmt vintertøj til børnene. Det er især flyverdragter, hvor efterspørgslen er steget med knapt 50 procent på få dage.

Salget af brænde er femdoblet, mens træbriketter har oplevet den største stigning – salget er syvdoblet i forhold til februar 2020, viser en aktuel opgørelse fra PriceRunner.

Salget af skøjter er desuden også steget markant, da isen flere steder i landet er ved at være tyk nok til, at man kan befærde sig på den.

PriceRunner er Danmarks største sammenligningstjeneste med priser på 1,8 millioner produkter fra 9.000 butikker.