Dagligvarekæden Rema 1000 fortsætter sin opstigen mod toppen af det danske dagligvaremarked.

De seneste år har Rema 1000 flere gange indtaget førstepladsen blandt dagligvarekæder i imagemålinger, været en af de mest aktive kæder i forhold til butiksåbninger og leveret trecifrede millionoverskud. Det går godt, og nu kan kæden så tilføje endnu en fjer til hatten.

Efter tre år i træk på førstepladsen har dagligvaregiganten Coop nemlig måttet afgive titlen som den kæde, danskerne anser for at være mest bæredygtig.

Og det er naturligvis Rema 1000, som har vippet Coop af pinden.

Det viser den seneste rapport fra Sustainable Brand Index, som er Europas største rapport om bæredygtige brands, og som nu udgives i Danmark for niende år i træk.

Og det er ikke helt ubetydeligt, at Rema 1000 nu er den kæde, danskerne peger på som det førende brand inden for bæredygtighed.

Netop bæredygtige initiativer fylder nemlig stadig mere i supermarkedskædernes indbyrdes kamp og er noget, kunderne i stigende grad går op i.

Sustainable Brand Index forklarer førstepladsen på følgende måde:

»Rema 1000 vinder, fordi de har et langsigtet fokus på bæredygtighed og har været konsekvente i deres kommunikation af få, men relevante områder, som for eksempel madspild,« siger Erik Elvingsson Hedén, som står bag Sustainable Brand Index, i en pressemeddelelse.

Herefter påpeges en lang række andre bæredygtige initiativer, Rema 1000 også står bag.

Hos Rema 1000 glæder man sig over førstepladsen.

På Twitter kvitterer kommunikationschef Jonas Schrøder i Rema 1000 på følgende måde:

»1.000 tak til alle dem, der har peget på Rema 1000 som Danmarks mest bæredygtige brand. Vi vil gøre vores bedste for at leve op til den flotte placering i fremtiden.«

Hele top 10 kan ses her:

  • 1. Rema 1000

  • 2. Aarstiderne

  • 3. Lego

  • 4. Coop

  • 5. Thise

  • 6. Superbrugsen

  • 7. Arla

  • 8. Friland

  • 9. IKEA

  • 10. Tesla