En ny serie med tusindvis af dagligvarer kan inden for et års tid ramme hylderne i nogle af landets mest prominente supermarkedskæder, Bilka og Føtex.

Serien hedder ’Salling’ og skal være en ny privat label ligesom mærkerne Budget, Levevis, Vores og Princip.

Det skriver Dansk Handelsblad på baggrund af en opdatering på Linkedin, som Private Label Manager i Salling Group, Louise Sloth Vinding, har skrevet.

Hun stopper i Salling Group, og det er i den anledning, hun løfter sløret for den nye satsning.

I opdateringen forklarer hun blandt andet, at mærket Salling kommer til at omfatte 6.000 varer.

Salling Group vil helst ikke udtale sig i detaljer om den nye serie.

De bekræfter dog overfor B.T., at det er korrekt, at de barsler med en ny produktserie.

Herefter skriver Kasper Reggelsen, pressemedarbejder i Salling Group:

’Vi er endnu på et tidligt stadie, og der kan komme ændringer, men vi arbejder på en ny serie, der vil samle en lang række produkter på tværs af Føtex og Bilka under Salling-navnet med klar reference til vores grundlægger, Herman Salling, og ejere i Salling-fonden’.

Salling Group hed tidligere Dansk Supermarked og skiftede for et år siden navn til Salling Group.

Det er det brand, man med satsningen øjensynligt ønsker at styrke.

Salling Group er Danmarks største dagligvarekoncern. Under sig har de kæderne Netto, Føtex, Bilka og brandet Salling, som fungerer som en webshop og et stormagasin.