De næste år vil TV2 investere endnu flere penge i streamingtjenesten TV2 Play.
Planen er, at det skal hjælpe til med at få 1,3 millioner Play-abonnenter i 2025. Det vil være omtrent en fordobling fra det nuværende antal.
Det oplyser TV2 i en pressemeddelelse.
Planen om at investere mere i streamingtjenesten vil ikke få konsekvenser for den traditionelle tv-del. I hvert fald ikke som det ser ud lige nu.
Det fortæller Anne Engdal Stig Christensen, administrerende direktør i TV2.
- Det kan sagtens være, at vi kommer til at kigge på den slags i løbet af de år, den her plan strækker sig over.
- Selvfølgelig skal vi følge meget tæt, om der er noget, der lige pludselig ikke giver mening at lave over for danskerne, eller noget der simpelthen ikke kan betale sig at lave rent kommercielt.
- Men som det ser ud lige nu, så har vi nogle rigtig sunde tv-kanaler, der bliver set meget, siger Anne Engdal Stig Christensen.
Så sent som sidste år havde TV2 den højeste seerandel siden 1994 med 47 procent af danskernes tv-sening.
2025-planen, som TV2 nu har søsat for TV2 Play, kommer til at fokusere på investeringer i fire typer af indhold. Det er sport, fiktion, reality og nyheder.
- Kombinationen af de fire typer af indhold er det, der samlet set skal bringe os frem mod vores målsætning om 1,3 millioner abonnenter, siger Anne Engdal Stig Christensen.
Når det gælder sport, har TV2 tidligere sikret sig en stribe rettigheder. Det gælder for eksempel landsholdsfodbold, Europa League-fodbold og kampe fra den bedste spanske fodboldrække, La Liga.
Også inden for fiktion og reality har TV2 allerede investeret en del penge. Et eksempel er den populære dramaserie "Badehotellet".
Planen om at investere mere i streamingmarkedet kommer efter en årrække, hvor det traditionelle tv-marked har været markant faldende, fordi et stigende antal forbrugere er rykket fra flow-tv og over til streaming.
/ritzau/

