»Vi skal og må også i det nye, igangværende regnskabsår forbedre tingene, så vi kommer tættere på nullet.«

Sådan lyder det fra adm. direktør i Ilva, Rami Jensen, til Finans.dk, efter virksomheden fredag udsendte nøgletal for udviklingen i det afsluttede regnskabsår 2018/19.

De netop offentliggjorte tal viser et fald i omsætningen på 6 pct. til 1,65 mia. kr. Til gengæld er driftsresultatet forbedret, så selskabet kom ud af året med et underskud på 45 mio. kr.

Det betyder, at driftsresultatet er 53 mio. kr. bedre end i fjor, hvor underskudet var på hele 98 mio. kr.

Møbelselskabet havde indtil september i år to danske kæder, Ilva og Ide-Møbler. Allerede i foråret blev det besluttet at slå de to sammen og fortsætte under navnet Ilva i alle de nuværende 42 butikker.

Markedet for salg af møbler til danskerne præges af aktører, som satser på de billige produkter – med Jysk og Ikea i front.

I den anden ende af markedet rent prismæssigt ligger udbydere af dyrere designmøbler. Ifølge Rami Jensen er strategien for Ilva at holde sig i midtermarkedet.

»Vi arbejder meget med vores sortiment, hvor vi både har holdt fast i det som fungerede godt i Ide-Møbler og så samtidig rullet Ilva-nyheder ud,« siger han til Finans.dk.