Danmarks detailhandel og tøjbranche er i knæ på grund af coronakrisen, men hos tøjfirmaet Shaping New Tomorrow er det dog ikke noget, der sætter en stopper for ambitionerne.
Firmaet bag de populære bukser fra DR's iværksætterprogram 'Løvens hule' vil nemlig åbne yderligere 30 butikker over de næste tre år.
Det skriver Finans.
De tre nordjyder bag firmaet, Christian Aachmann, Christoffer Bak og Kasper Ulrich, har altid haft en strategi om, at salget fra fysiske butikker aldrig må overstige onlinesalget, men det ændrer dog ikke på, at der skal åbnes mange flere Shaping New Tomorrow-butikker.

»Vi tror ikke, at retail er dødt. Men online skal altid fylde mest hos os og gøre os agile og fleksible. Det handler om at udfordre måden, vi traditionelt tænker butikker på og at se ind i nye løsninger,« siger Kasper Ulrich, der er medstifter og administrerende direktør i tøjfirmaet, til mediet.
Covid-19 har ramt store dele af modebranchen hårdt, fordi tøjbutikker verden over har været nødt til at holde lukket grundet frygten for coronavirus.
For Shaping New Tomorrow er det dog ikke noget, der lige foreløbig vælter firmaet omkuld, selv om coronakrisen har medført, at firmaet har mistet 100 procent af omsætningen i butikkerne.
Det svarer nemlig kun til cirka 25 procent af den samlede omsætning.

De tre mænd fra Aalborg blev for alvor kendt, da Just Eat-stifter Jesper Buch og rengøringsdronningen Birgit Aaby investerede for 250.000 kroner hver og dermed købte 10 procent af virksomheden i 'Løvens Hule' i 2018.
Shaping New Tomorrow har i forvejen to butikker i henholdsvis Aalborg og København, og en tredje er allerede på vej i Aarhus.