Hvis du jævnligt hopper i løbeskoene, har du sandsynligvis på et eller andet tidspunkt haft appen Endomodo installeret på dit smartphone.

Det lille grønne symbol, der blandt andet giver dig mulighed for at tracke din rute og måle din kilometertid.

Det er tre danske iværksættere, der fik idéen og udviklede appen, som i 2015 blev solgt til det amerikanske sportsbrand Under Armour for 575 millioner kroner.

Det blev præsenteret som en gigantisk succeshistorie.

Der gik dog ikke mere end nogle få år, så fyrede amerikanerne alle de danske medarbejdere og nedlagde kontoret i København.

Der var nemlig blodrøde tal på bundlinjen.

Nu skriver Finans.dk, at flytningen kan ses på økonomien i selskabet.

For første gang nogensinde har Endomondo overskud på bundlinjen i den danske del af forretningen på i alt 14,7 millioner kroner.

Ifølge Finans.dk er det lukningen af det københavnske kontor, der har været med til at skabe overskuddet.

På den måde har Endomondo nemlig sparet 22,3 millioner kroner.