Tidligere var de ude og erklære priskrig, og nu kommer Salling Group, som har kæderne Føtex, Bilka og Netto, med et nyt stort prisfremstød.

Frem mod jul sænker de nemlig prisen på 24 varer til det niveau, de var på for fem år siden.

Det gælder blandt andet andebryst, danske æbler og hvide asparges på dåse.

»Priserne på dagligvarer er stadig for høje. Inflationen er over 20 procent siden 2022. Vi har været optaget af at få priserne til at falde siden, at vi lancerede Priskrig i september 2023,« skriver Salling Groups administrerende direktør, Anders Hagh, på det sociale medie LinkedIn.

»Vi har fundet en række vigtige varer, hvor vi skruer priserne tilbage til 2019. Tilbage til tiden før covid-19, krig i Europa og inflation,« skriver han videre.

Som Anders Hagh påpeger i sit opslag, har der været stor fokus på priserne hos Salling Group.

De er markedsledere på det danske marked,og har i den forbindelse sagt, at de ville tage ansvar for priserne.

Hvor priskrigen kørte i alle dagligvaregigantens tre kæder, kommer de 24 nedsatte varer dog kun til at gælde i Bilka og Føtex.

Salling Groups seneste tiltag kommer efter, at man fra Rema 1000 også har været ude med et klart signal.

Der lovede kommunikationschef Jonas Schrøder for nylig på X, at deres kunder kunne forvente en crazy jul hvad angår priser.

Tilbage i september var det Salling Group som nævnt, der erklærede krig på dagligvarer.

Her var det 100 varer, man lovede kunderne at være skarpest på. Her så man en tendens til, at de andre dagligvarekæder gik med ned.

I Bilka har man omkring 30.000 varenumre, og det vigtigste arbejde omkring at få priserne ned, fortalte Anders Hagh blandt andet tidligere til B.T., handler om at få leverandørerne med ned.

Listen over julebaskerne, som Salling Group kalder dem:

Hvordan er det nu lige, man får styr på forskudsopgørelsen, så man undgår ubehagelige overraskelser? Det guider skattechef hos Skatteguiden Cecilie Frandsen til i det seneste afsnit af Spar kassen.

Lyt med på Spotify, Apple Podcast eller herunder: