En ny tendens har udkonkurreret Black Friday som årets største handelsdag. 

I stedet er det hele uge 48, også kaldet Black Week, danskerne er på den helt store tilbudsjagt. 

Det viser en gennemgang af de seneste tre års handelsstatistik i 4.000 webshops, den danske e-handelsvirksomhed Dandomain har lavet. 

Gennemgangen viser, at omsætningen per webshop på selve Black Friday i perioden 2021 til 2023 er faldet med cirka 12 procent.

tip os
Ved du noget om sagen? Så hører vi gerne fra dig. Skriv til bem@e-mail.dk eller brug formularen herunder.

Tilsvarende er omsætning på Black Week vokset med omkring fire procent.

»Vi har set tendensen komme snigende de seneste tre år, og den vil for alvor slå igennem i år. Vi spår, at danskernes handelsaktivitet på selve Black Friday den 29. november vil følge den nedadgående udvikling, vi ser i tallene,« siger Erik Bruun, der er E-commerce Sales Director hos Dandomain.

»Til gengæld tyder alt på, at forbrugerne kommer til at sprede deres indkøb ud over hele uge 48,« tilføjer han. 

Når det det gælder handel i webshops i Black Week, er det vigtigt at være særligt på vagt for snyd. Læs mere om det HER.

Ønsker du at bruge mindre på madbudgettet denne jul, har Thomas Castberg en udfordring til Spar Kassens lyttere 11.28 minutter inde i dette afsnit. En udfordring, der kan spare dig gode penge.

Lyt med på Spotify, Apple Podcast eller herunder: