Michael Frederiksen havde fulgt med i mediernes dækning af supermarkedernes smørkrig, og det gav ham en idé.
»Det er ikke fordi, vi er pressede til det, vi synes bare det er sjovt, og der er jo ingen af de store kæder, der har åbent,« siger Michael Frederiksen.
Han er selv købmand i Min Købmand i Gedsted og synes, det er sjovt at lave vilde tilbud, der kun gælder én dag,
Til otte kroner for en pakke smør, rev kunderne produktet ned fra hylderne hos de store supermarkedskæder i kilovis, men hvad nu hvis han sænkede prisen til 1,95 kroner?
Mandag slog han tilbuddet op på byens Facebook-side, og tilbage var der kun at vente på, at rygtet om det gode tilbud spredte sig i den nordjyske by.
Resultatet var overvældende og i løbet af ingen tid, havde han solgt over 6.000 pakker.
En kunde, B.T. har været i kontakt med, bekræfter, at der var rift om det uvirkelige mejeri-røverkøb i butikken.
Selvom Min Købmand i Gedsted ganske rigtigt har været langt mere besøgt denne mandag, end den plejer, erkender købmanden, at smør til 1,95 kroner ikke er profitabelt.
Men det gør ham ikke noget.
»Det giver mange kunder ind fra morgenstunden, og vi har haft 50 procent flere kunder i dag, end vi plejer, og de køber jo noget ekstra med, så på den måde er det en fornuftig forretning,« siger han.
Senere samme mandag blev Michael Frederiksen da også nødt til at trække i nødbremsen og fortælle på Facebook, at der nu var udsolgt.
Med mandagens vilde tilbud, er Michael Frederiksen ikke i tvivl om, at han har fat i den lange ende.
»I morgen kører vi karrysalat til 1,95,« siger han.
I december blev fronterne trukket skarpt op mellem en række danske detailkæder, da en smørkrig brød ud.
Flere steder kunne kunderne få smør til mellem syv og otte kroner for en pakke.
En krig, der blandt andet fik Susan til at fylde fryseren med hele 120 pakker smør.