Det går ikke helt efter planen for den nye supermarkedskæde Alma.
For direktør Alfred Josefsen erkender, at målsætningen om en årlig omsætning på 50 millioner kroner pr. butik ikke bliver til virkelighed.
Det skriver Retailnews.
»Jamen, det er rigtigt. Vi ligger lidt fra de 50 millioner kroner, som vi havde gættet på,« siger Alfred Josefsen til mediet.
Han kommer dog ikke i interviewet ind på, hvad det præcist betyder i kroner og øre.
Der findes to Alma-butikker – begge i København – og da de tidligere i 2025 åbnede, skulle de ses som en slags afløsere for den lukkede Irma-kæde.
Efter en hæsblæsende åbningsperiode vovede Alfred Josefsen endda at sige, at omsætningen endda ville passere 50 millioner kroner pr. butik.
»Vi ligger langt over, hvad vores forventninger har været. Det er svært at holde varerne på hylderne,« sagde han til B.T. i april.
Men direktøren, der tidligere har været topchef i netop Irma, må dog nu erkende, at det ikke mindst er de tidligere Irma-kunder, der har svigtet i de nye butikker.
Ligeledes giver han udtryk for, at han savner unge og børnefamilier i butikkerne.
Flere tiltag skal nu være med til at øge omsætningen.
Og som Alfred Josefsen allerede fortalte for nylig til B.T., bliver det blandt andet at sænke priserne på flere varegrupper som vin, frugt og grønt.
»Vi kan sælge det lidt billigere,« som det eksempelvis lød fra ham i forbindelse med de to sidstnævnte. Det kan du læse mere om her