Den danske dagligvaregigant Salling Group, som har kæderne Føtex, Netto og Bilka, melder ud, at der skal ske en kæmpe udrulning.

De satser både indlands, men i særdeleshed også udenlands lyder det tirsdag i en pressemeddelelse fra giganten.

I Polen vil de åbne 350 nye butikker, i Tyskland skal alle Netto butikker opgraderes til den nyeste udgave og i Danmark varsles også nyheder.

Den nye strategi for dagligvaregiganten kommer til at koste SallinG group 13 milliarder kroner, skriver de.

De skriver desuden i pressemeddelelsen, at der også er tale om nye butikker i Danmark. 

»Gennem de seneste år har vi bragt os selv i en unik position, hvor vi hurtigt kan gribe muligheder, når de opstår. Vi kan, og vi tør slå til. Det vil vi gøre henover de næste år, så Salling Group bliver en endnu større og vigtigere samfundsaktør, som gør en reel forskel i hverdagen,« udtaler administrerende direktør Anders Hagh ifølge pressemeddelelsen.

Man vil desuden ud af de 13 milliarder kroner sætte en halv milliard af til Salling Seeds, et projekt som skal hjælpe opstartsvirksomheder.

Siden Anders Hagh er kommet til som administrerende direktør har der været stort fokus på blandt andet priser.

Noget, som B.T. har dækket blandt andet ved at tjekke op på, hvordan det står til med priserne på godt 100 varer, som Bilka i en stor kampagne lovede kunderne at være billigst på.

Det kan man læse mere om her.

Er du økonomisk en løve eller et egern? Det kan du finde ud af to minutter inde i den seneste udgave af B.T.s podcast Spar Kassen, hvor professor Michael Møller forklarer, hvilket dyr man skal stræbe efter at være til gavn for ens økonomi.

Lyt hos Apple Podcast, Spotify eller ved at klikke play herunder.