VM-landstræner trækker sig efter fiasko
Sydkoreas landstræner trækker sig, kort efter nationens præsident kritiserede det tidlige exit på sociale medier.

Sydkoreas landstræner trækker sig, kort efter nationens præsident kritiserede det tidlige exit på sociale medier.

I en gruppe med Mexico, Sydafrika og Tjekkiet fik Sydkorea blot tre point og må forlade VM efter gruppespillet.
Og nu har Sydkoreas landstræner, Hong Myung-Bo, valgt at tage konsekvensen og har trukket sig fra jobbet blot få dage efter.
Det skriver The Sun.
Landstræneren trækker sig efter flere rasende fans lancerede en underskriftsindsamling for at få ham fyret efter 1-0-nederlaget mod Sydafrika torsdag.
Fanskaren var hverken begejstret for resultatet eller den kontroversielle beslutning om at fjerne anfører Son Heung-Min fra den faste opstilling til deres afgørende kamp mod Sydafrika.
Sydkoreas præsident, Lee Jae-Myung, kritiserede ligeledes landstrænerens evner, hvor han tilmed stillede spørgsmålstegn ved, hvordan Hong Myung-Bo overhovedet havde fået jobbet.
Det skrev han på det sociale medie X.
»Jeg er ikke bare overrasket over dette uventede resultat, jeg er fuldstændig forvirret,« skriver han og fortsætter:
»I betragtning af at der investeres betydelige nationale skatteydermidler og statslige støtteressourcer selv i deltagelse i VM, anmoder jeg Ministeriet for Kultur, Sport og Turisme om en grundig undersøgelse af de præcise omstændigheder ved denne hændelse, analysering af dens årsager og udarbejdelse af grundige foranstaltninger til at forhindre gentagelse og forbedre situationen."
»Vi vil hurtigt reformere sportsadministrationen for at sikre, at sådan noget aldrig sker igen.«
Hong Myung-Bo blev ansat som landstræner i 2024. Han er tidligere professionel fodboldspiller, hvor han landskampsrekorden i Sydkorea med 136 optrædener.