Efter 15 år hos TV 2 er det slut.
For kanalens kommercielle direktør, Stig Møller Christensen, stopper efter jul.
Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.
»Det føles som det helt rigtige tidspunkt – både for TV 2 og for mig selv. TV 2 har valgt at organisere roller og ansvar i direktionen på en ny måde, og jeg har besluttet at benytte dette vindue til at prøve noget nyt uden for TV 2,« siger Stig Møller Christensen.
Han har været i TV 2 siden 2011 og har siden 2021 haft det øverste ansvar for det kommercielle område.
»Det er udramatisk, og jeg ser det som en ideel mulighed for at åbne et nyt kapitel efter næsten 15 år med TV 2 med mange professionelle højdepunkter. TV 2 står stærkt med en klar strategi frem mod 2030, og jeg vil altid have en særlig veneration for organisationen, siger Stig Møller Christensen.
»Jeg forlader TV 2 med taknemmelighed for en unik periode i min karriere – og med erfaringer og relationer, jeg tager med mig videre,« fortsætter han.
TV 2s administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen, er ærgerlig over afgangen.
»Jeg havde gerne set, at Stig fortsatte i TV 2, men jeg har forståelse for hans beslutning, der er truffet efter gode og konstruktive drøftelser på baggrund af snart 15 år i TV 2s tjeneste,« siger Anne Engdal Stig Christensen og tilføjer:
»At Stig nu giver stafetten videre betyder også, at vi søger nye kræfter til direktionen, som kan sikre et fortsat stærkt og levende TV 2.«
