De fleste kender dem sikkert for deres billige lifts fra et utal af storbyer i verden.

Men nu skal danskerne også forholde sig til Uber Eats som et alternativ, når tømmermændene skal plejes, eller hvis aftensmadstjansen i køkkenet er for uoverskuelig.

I forvejen er Wolt og Just Eat på det danske takeaway-marked.
I forvejen er Wolt og Just Eat på det danske takeaway-marked. Silas Stein/AP/Ritzau Scanpix

Taxa-giganten træder nemlig ind på det danske takeaway-marked under det i forvejen verdensomspændende brand Uber Eats.

Det sker fra 2026, skriver Finans.

Mediet skriver, at virksomheden først og fremmest træder ind på markedet som en konkurrent for Wolt og Just Eat med levering af færdiglavet mad – men også for Nemlig.com, Bilka og Dagrofa med dagligvarer.

Hos Wolt, som også er aktiv på både takeaway- og dagligvare-markedet, hilser man den øgede konkurrence velkommen:

»Vi ser, at markedet vokser – også i bredden – og Wolt leverer jo i dag såvel dagligvarer som blomster, bagværk, hundefoder, elektronik og meget mere end blot takeaway,« siger Wolts danske direktør, Søren Meier Svendsen, til Finans.

Uber Eats er i forvejen tilknyttet en million restauratører og erhvervsdrivende i mere end 10.000 byer på verdensplan, og fra 2026 er Danmark også inkluderet.

Det fremgår ikke, hvor i Danmark Uber Eats præcis kommer til at levere dagligvarer og fastfood ud til sultne danskere.