Skiftet sker egentlig tidligere end planlagt. 

Ikke desto mindre har den danske smykkevirksomhed Pandora netop meddelt, at virksomheden får en ny direktør. 

Marketingdirektør Berta de Pablos-Barbier overtager posten som administrerende direktør fra årsskiftet. 

Sådan lyder det i en pressemeddelelse.

»Jeg er beæret over at lede Pandora ind i deres næste kapitel. I løbet af de seneste år har vi etableret et stærkt brand med en unik position på markedet for tilgængelige smykker,« siger Berta de Pablos-Barbier og tilføjer: 

»Mit umiddelbare fokus vil være at navigere i den nuværende markedsturbulens, samtidig med at vi forbereder os på at udnytte vores uudnyttede muligheder som et fuldgyldigt smykkebrand og drive langsigtet vækst. Vi bygger et større Pandora.« 

Det sker efter en glidende overdragelse fra den nuværende direktør Alexander Lacik.

»Overdragelsen fra Alexander til Berta har været usædvanligt problemfri. Med Jennie Farmer som CMO er vi glade for at kunne gennemføre ledelsesskiftet hurtigere end planlagt,« siger Peter Ruzicka, der er formand for Pandora, og tilføjer: 

»Vi ser frem til den næste vækstperiode under Bertas ledelse.« 

Alexander Lacik vil fortsat være tilknyttet Pandora som særlig rådgiver i bestyrelsen og direktionen indtil generalforsamlingen i marts 2026, lyder det videre.