Der har været tryk på pakkesalget efter en november præget af Black Friday og en december fyldt med julegaveindkøb.

I den forbindelse oplever flere butikskæder en markant stigning i en ny købsmetode - den såkaldte 'Click & Collect'-ordning. 

Det skriver DinSide Dagbladet

Ordningen gør det muligt for kunderne at købe og betale varer online og derefter hurtigt hente dem i en fysisk butik eller på et lager. På den måde undgår man ventetid på levering.

Hos elektronikkæden Power betegner man Click & Collect som »den nye måde at drive forretning på«, fortæller kædens nordiske kommunikationschef, Silje Ensrud.

Situationen er i øjeblikket »ekstrem« i Powers 130 butikker, siger hun.

»Baglokalet, lageret og selv supportlokalet er fyldt med uafhentede julegaver. Der er varer for millioner af kroner her,« siger hun til mediet. 

Alene i Power-butikken i den norske by Lørenskog ligger omkring 1.500 reserverede julegaver fortsat på lager.

Derfor opfordrer kæden nu kunderne til at hente deres pakker hurtigst muligt, da efterspørgslen er stor, og pladsen er presset.