I Norlys er man gået langt for at bekæmpe lange telefonkøer, der tilsyneladende har været til stor frustration for selskabets kunder.
Faktisk så langt, at man de seneste måneder har ansat 70 nye medarbejdere til at betjene telefonen. Alligevel måtte en journalist fra TV Syd vente længe i kø.
Her måtte journalisten vente i telefonkø i 23 minutter.
På Trustpilot kan man da også se, at flere kunder er utilfredse med betjeningen i kundeservice.
Flere brugere skriver, at de måtte vente i over 60 minutter, før de kunne komme igennem.
TV Syd har rakt ud til Nordlys' pressechef, Michelle Hald, der siger, at de lange ventetider skyldes, at de er i gang med at skifte it-system.
Michelle Hald bekræfter ligeledes til mediet, at man i december øgede bemandingen i kundeservice med 50 medarbejdere, og yderligere 20 ansatte er kommet til i det nye år.
»Ansættelserne har som forventet også haft en mærkbar effekt og nedbragt den gennemsnitlige ventetid på telefonerne, som i januar var på cirka 10 minutter og her i begyndelsen af februar har taget endnu et dyk og ligger på godt fem minutter.« siger Michelle Hald.
Hun understreger, at den nye, korte ventetid er et gennemsnit, og at der derfor kan være perioder med længere ventetid.