Det er blevet taget imod med blandede følelser. Ja, til tider er det blevet skældt så meget ud, at man kunne tvivle på, om Apples overhovedet havde fat i en succes. Men nu har vi beviset: Salget går allerede strygende.

Det sagnomspundne ur fra Apple, Apple Watch, landede fredag i særlige Apple-butikker verden over, og kunder flokkedes fra første øjeblik foran montrerne for at nærstudere det nye smartwatch, der kan lidt mere end det gamle digitalur fra Casio.

Og selvom det stadig kun er muligt at forudbestille uret, da det officielt først kan købes fra 24. april, er der godt nyt til Apple og Tim Cook, der er øverste chef i Apple. For forudbestillingerne af Apple Watch tikker ind hvert eneste sekund. Allerede første dag blev der bestilt mere en én million ure i USA alene. Det skriver det amerikanske site Slice Intelligence, der estimerer salget på baggrund af data fra e-handel USA.

Slice Intelligence kan også analysere sig frem til, at 62 procent har købt uret i den billigste variant, Apple Watch Sport, og at hver køber i gennemsnit har investeret i 1,3 ure til en pris på 504 dollars – eller 3.574 danske kroner.

Og det må siges at være en pæn succes for uret, og for Apples CEO Tim Cook, der har investeret en god portion prestige og penge på Apple Watch.

Penge er der formentlig også blevet brugt en del af på at få en række stjerner til at gøre reklame for uret. Både Pharrell Williams og Katy Perry har således lagt billeder på Instagram, hvor de har uret på armen.

 

 

 

 

 

 

helps a customer with anApple Watch in Palo Alto, California April 10, 2015. Customersflocked to Apple Inc's stores around the world on Friday to gettheir first close-up look at the company's smartwatch, whileonline orders were backlogged until June, as Cook's first newmajor product and the company's first foray into the personalluxury goods market, was available for preorder online and totry out in stores by appointment, but not to take home.REUTERS/Robert Galbraith