Mange af os kender dem. 

De armbånd vi får sat på, inden vi skal feste, høre musik og danse natten lang til en festival. 

Prisen plejer at ligge på et par tusind danske kroner, men her får man – foruden souveniren på håndleddet, de fleste alligevel smider ud – altså også en række koncerter og oplevelsen med i prisen. 

Det er dog ikke tilfældet med modehuset Balenciagas nye armbånd, der unægteligt ligner et festivalarmbånd. 

Til gengæld kan du få lov til at betale 3500 euro, svarende til 26.000 kroner, for det. Så det smider man nok ikke i skraldespanden. 

Den svimlende pris har fået flere til at reagere på et opslag fra Demnagram, som er den kreative direktør for modehuset, Denma Gvasalias, Instagram. 

»Prisen er VANVITTIG,« skriver én bruger.

»Det koster måske 1 euro at producere,« skriver en anden. 

Men selvom det for nogen kan virke skørt at ofre så mange penge for et armbånd, er der også andre, der sagtens kan se det geniale i det. 

»Perfektion,« lyder det fra én. 

»Folk forstår det åbenbart ikke,« fastslår en anden. 

Selv skriver den kreative direktør, at det kræver en kunstners færdigheder at præge armbåndet med et 'slidt og ældet udtryk'. 

Armbåndet er håndbrodereret ved brug af forskellige håndværksmæssige teknikker, der findes i Lesage-arkiverne, som dateres tilbage til 1850 – og det er blandt andet, hvad der gør det 'helt unikt', lyder det fra designeren. 

Det er bestemt ikke første gang, at Balenciaga deler vandene med deres produkter. 

I 2017 kom modehuset på markedet med en stor blå pose, der lignende den ikoniske IKEA-pose på en prik, skriver Euroman. 

Mens man kunne købe posen fra den svenske møbelgigant for en femmer, kostede Balenciagas model knap 12.000 kroner. 

Også her var det designeren Denma Gvasalis, der stod bag.