En reklamefilm fra Føtex hitter på sociale medier i dagene op til jul.

I den over to minutter lange video ser man et kor i en Føtex-butik, som vokser sig større og større i fællessang af Dean Martins juleklassiker, ’Let it Snow’.

Den har tilsyneladende ramt den helt rette julenerve her op til højtiden. Siden videoen blev lagt på supermarkedets Facebook-profil lørdag formiddag, er den blevet set mere end 540.000 gange. Den er yderligere blevet delt over 1.000 gange.

»Den er nået langt ud, og det er vi mega glade for og stolte af. Jeg tror, at når man formår at kommunikere ind i følelser, og hvis man appellerer dybere end bare pris og produkt, så giver man folk en god oplevelse på sociale medier, som de også gerne vil dele med deres venner,« siger Head of Social i Dansk Supermarked, Hans Tosti, til BT og tilføjer:

»Timingen har selvfølgelig spillet en rolle, og så er vores video blevet brugt som et slags Facebook-julekort mellem venner.«

Videoen er optaget i Føtex i Storcenter Nord i Aarhus og låner lidt fra flash mob-konceptet, hvor en gruppe mennesker pludselig forsamles på et offentligt sted og udfører en lidt anderledes handling.

Hans Tosti fortæller, at det er et lokalt kor ved navn SONO, der åbner ballet og synger for, hvorefter tilfældige forbipasserende og andre kunder i butikken tilslutter sig julesangen.

»Når man bliver overrasket i hverdagen, så har det jo en god effekt på folk. Budskabet med videoen er, at man kan få nogle gode, uventede oplevelser, når man kommer i Føtex,« siger Hans Tosti, der godt er klar over, at det dog ikke er hver dag, at folk ligefrem bryder ud i sang.

Han er positivt overrasket over videoens voldsomme popularitet.

»Det er jo aldrig til at vide, om det er noget, der appellerer til folks følelser. Vi havde selvfølgelig håbet på det, men vi havde ikke forventet det. Vi er positivt overraskede og glade for, at folk har taget så godt imod vores video,« siger han.