Den varmerekord, der for præcist én time siden blev sat herhjemme, er allerede blevet overgået.

For nu er der blevet målt 37 grader.

Målingen er registreret ved ved Ødum nord for Aarhus, oplyser DMI.

»Rekorden holdt præcis én time,« lyder det.

Varmen ser dog ikke ud til at stoppe der, oplyser vejrtjenesten, som i et opslag på X tilføjer:

»And counting...«

Tidligere lørdag blev der sat temperaturrekord herhjemme, efter der blev målt 36,6 grader nord for Odense.

Dermed stod det klart, at rekorden for den varmeste dag nogensinde i Danmark var blevet slået.

Den nu 'gamle' rekord, der blev målt i 1975, lød på 36,4 grader.