Væske, solcreme - og masser af salt. 

Det er opskriften, der skal til, for at overleve fredagens hedebølge.  

Der har altså sjældent været en bedre undskyldning for at fortære en burgermenu med det hele. 

For det bliver rigtig varmt, siger DMIs vagthavnede meteorolog, Trine Pedersen.

»Vi får temperaturer mellem 25 og 30 grader, mens det lokalt kan blive endnu varmere. Samtidig får vi ikke ret meget vind.«  

Meteorologen nævner Nordfyn og Nordsjælland, hvor det ser ud til at kunne overstige de 30 grader. 

Søger du så meget kulde som muligt, skal du bevæge dig mod landets kyster, hvor det bliver 'koldest'. 

Til sidst opfordrer meteorologen til at følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger, når du befinder dig i solen.