Opholder du dig i Lyngby-Taarbæk Kommune og drømmer om et dyb i vandet, så bør du gå en stor bue udenom Frederiksdal Fribad.

Fribadet er nemlig slet ikke egnet til, at man kan hoppe i disse dage.

»Lige nu kommer der flere alger til (en opblomstring), og der er risiko for giftige alger i vandet.«

Sådan lyder beskeden fra kommunen på Facebook.

Faktisk fraråder kommunen helt, at man går i vandet.

Opblomstringen af de giftige alger skyldes ifølge kommunen 'når solen skinner fra en skyfri himmel, vejret længe har været varmt og vinden er svag.'