Søndag bliver endnu en varm dag – men hedebølgen har toppet.

Det konstaterer vagthavende meteorolog hos DMI, Rasmus Stoltze Hansen, i en opdatering tidligt søndag morgen.

Mens der lørdag altså blev sat dansk varmerekord med temperaturer på 37 grader flere steder, venter der et mere 'normalt' dansk sommervejr forude.

»Søndag ventes temperaturerne generelt at ende mellem 25-30 grader. Varmest bliver det mod sydøst, hvor det lokalt ikke kan udelukkes, at temperaturen når op mellem 30-32 grader,« lyder det fra Rasmus Stoltze Hansen:

»Overordnet bliver det dog en smule køligere end lørdag.«

Flere steder er der stadig tidligt søndag en del skyer og enkelte regn- og tordenbyger, men det vil ændre sig. Se udviklingen her:

Når bygeaktiviteten aftager, vil det i stedet klare op mange steder, og solen vil dermed igen få temperaturerne til at stige.

Men altså ikke i samme højder som lørdag.

I den kommende uge, vil det så blive et nøk mindre lunt.

Mandag, tirsdag og onsdag vil der blive mellem 18-25 grader, lyder det fra DMI.

»Altså mere afdæmpede temperaturer sammenlignet med weekendens markante varme,« som det lyder fra meteorolog Rasmus Stoltze Hansen.