Cheflæge melder om flere indlæggelser: 'Er du blevet rigtig tørstig, er du kommet bagud'
»I virkeligheden gælder det om at være lidt foran,« forklarer Tine Grolin Kristensen.

»I virkeligheden gælder det om at være lidt foran,« forklarer Tine Grolin Kristensen.

På Akutafdelingen på Holbæk Sygehus kan man allerede mærke, at varmen har sat sine spor og haft konsekvenser.
For flere – især ældre – er begyndt at blive indlagt med dehydrering, skriver TV2 Øst.
Mediet har talt med cheflægen på afdelingen, Tine Grolin Kristensen, og hun fortæller, at det særligt er de små signaler og tegn, man skal være opmærksom på i varmen.
Eksempelvis kan hovedpine, kvalme, almindelig utilpashed og tørst være indikatorer på, at du ikke har fået drukket nok.
»I virkeligheden gælder det om at være lidt foran. Hvis man først når at blive rigtig tørstig, så er man kommet bagud,« forklarer Tine Grolin Kristensen til TV2 Øst.
Selvom flere særligt ældre borgere indtil videre er kommet ind på hospitalet med dehydrering, er det samlede antal dog endnu på et normalt niveau for en varm sommer, forklarer cheflægen til mediet.
Røde Kors er også tidligere kommet med en opfordring til at være opmærksom i de høje temperaturer.
Særligt ældre, kronisk syge, personer, der tager medicin, og ensomme kan være ekstra udsatte under en hedebølge, lød det onsdag i en pressemeddelelse.
Det kan du læse mere om i artiklen HER.