Simon Mørch kunne ikke finde et fritidsjob. Derfor gik han ind i online-marketing og omsatte på fire måneder for 1,3 mio. kr. med en partner.

Han er bare 14 år gammel, men som et barn af internettet ved han mere om online-marketing end de fleste højtuddannede pengemænd.

 - Jeg har altid godt kunnet lide at være online. Jeg fulgte meget med i debatter på fora og fik mig et netværk af dygtige mennesker. Dem har jeg lært meget af, siger Simon Mørch.

Han er nu juniorpartner i firmaet GoSocial, hvor han er specialist i at reklamere for virksomheder på internettet. Specielt på Facebook.

 - Vi er Europas største Facebook-annoncør, fortæller han.

Simon har ingen problemer haft med at passe ind i en verden af voksne, langt fra skolegården i Oksbøl.

 - Det er en branche, der handler om resultater. Hvis man er dygtig, kan det være lige meget, om man kun er 14 år, siger han.

Imens de fleste andre unge slæber sig igennem fritidsjobbet for at få råd til nyt tøj, kan Simon Mørch slappe mere af.

 - Jeg kan købe det, jeg skal bruge. Jeg har jo ikke hus eller bil, men bare et værelse - så mit privatforbrug er heller ikke særlig stort, siger han.

Pengene, Simon tjener, bruges på computere, fladskærme og tøj.