I en ny reklamekampagne langer lingerimagerne fra Lane Bryant ud efter konkurrenterne Victoria's Secret, der sidste år kom på glatis og måtte ændre slogan. Kritikken gik dengang på, at Victoria's Secret fremmede et usundt kropsideal.

Under sloganet 'I'm No Angel' (jeg er ingen engel, red.) forsøger Lane Bryant at smøre lidt ekstra salt i det sår, undertøjsfirmaet Victoria's Secret fik i 2014. Dér lancerede de nemlig kampagnen 'Perfect Body', som bragte sindene i kog hos mange.

Victoria's Secret brugte nemlig kun meget tynde modeller, hvis former kun få kvinder kunne håbe på. Balladen om kampagnen blev så stor, at lingerigiganten måtte ændre sloganet til 'A Body for Everybody'.

Den nye Lane Bryant-kampagne for den nye linje 'Cacique' føres an af de seks såkaldte 'plus-size-modeller' - modeller med lidt ekstra på sidebenene - Ashley Graham, Marquita Pring, Candice Huffine, Victoria Lee, Justine Legault og Elly Mayday. Modellerne har alle skabt sig karrierer på det voksende 'plus-size'-marked, hvor overvægtige kvinder i højere grad spejler sig i modeller på deres egen størrelse.

Se også: Forening for kvinderettigheder raser: Stjerneskuespiller får hug for reklame

Titlen 'I'm No Angel' tolkes flittigt som en reference til Victoria's Secrets undertøjslinje 'Angels', hvis reklamer er blevet forbeholdt de allerypperste topmodeller i verden. Således var danske Helena Christensen en af modellerne, da 'Angels' lanceredes i 1997.

Som mange reklamekampagner i dag følger der nemlig også et hashtag med - #IMNOANGEL - som almindelige kvinder nu bruger til at dele billeder af dem selv og deres 'plus-size'-kroppe.