Hvis du vil købe dig til reklametid i de mest populære amerikanske programmer, skal du nok begynde at spare op nu.

Det er reklamesiden 'Advertising Age', der har opgjort de ti programmer, der er dyrest at få reklametid i. De forventer, at næste omgang 'American Idol' vil sætte nye standarder for prisen på reklametid. Hele 2,4 mio. kr. kan små 60 sekunders reklametid løbe op i. Det er vel at mærke også i de afgørende afsnit og op til de mest spændende øjeblikke.

Andenpladsen har NBC's søndagssport, ellers er det de populære tv-serier, der topper listen over de dyreste programmer. Det billigste af de store amerikanske programmer er Jay Lenos talkshow, her kan du købe 60 sekunder for bare 242.395 kr. Selv 'America's Funniest Home Videos' er dyrere end Leno.

Top 10 - så meget koster 60 sekunders reklametid: 

1. 'American Idol' - 2,4 mio. kr.

2. NBC's 'Sunday Night Football' - 1,6 mio. kr.

3. 'Grey's Anatomy' - 1,194 mio. kr.

4. 'Desperate Housewifes' - 1,136 mio. kr.

5. 'Two and a half med' - 1,125 mio. kr.

6. 'Family Guy' - 1,076 mio. kr.

7. 'The Simpsons' - 1 mio. kr.

8. 'CSI' - 986.640 kr.

9. 'The Big Bang Theory' - 962.275 kr.

10. 'The Office' - 958.945 kr.

Priserne på reklametid er generelt faldende.