Efter år med midlertidige pop up-arrangementer åbner streaminggiganten Netflix onsdag sin første temapark, "Netflix House", i Philadelphia i den amerikanske delstat Pennsylvania.
Det oplyser Netflix' marketingdirektør, Marian Lee.
Temaparken bliver 10.000 kvadratmeter og kommer til at ligge i et af de største indkøbscentre i USA, King of Prussia. Der vil være gratis adgang for besøgende.
Ifølge Marian Lee vil der i "Netflix House" være restauranter og aktiviteter, der ligner nogle af streamingplatformens mest populære serier og film.
Det gælder blandt andre "Bridgerton", "Stranger Things", "Squid Game" og "KPop Demon Hunters".
Marian Lee oplyser, at virksomheden ikke opkræver penge for entré, fordi den ønsker at være det, hun betegner som en hverdagsdestination.
Åbningen af temaparken følger en årrække med midlertidige Netflix-arrangementer. Det har virksomheden blandt andet gjort med "Squid Game", hvor fans kunne betale for at deltage i udfordringer inspireret af serien.
- Da vi lancerede pop up-arrangementerne, stod det klart, at vi faktisk ville få mere fleksibilitet, hvis vi fik en permanent placering, siger Marian Lee.
Efter planen skal yderligere to "Netflix House"-temaparker åbne inden for de næste to år. Det gælder Dallas i delstaten Texas den 11. december i år og i Las Vegas i delstaten Nevada inden 2027.
Grundet Las Vegas' natur vil Netflix strukturere temaparken anderledes dér, siger Marian Lee uden at løfte sløret for hvordan.
Hun oplyser heller ikke omkostningerne ved at bygge temaparkerne. Hun siger dog, at "man kan se, at det er en enorm kapitalinvestering for virksomheden både at investere i stedet, færdiggørelserne og fremstillingerne af alting".
Der er lige nu ingen planer om at bygge et "Netflix House" uden for USA, siger hun.
/ritzau/AFP
