Verdens bilproducenter har den sidste uges tid vist deres bud på fremtidens biler frem ved IAA-bilmessen i Frankfurt.
Og vanen tro stod menuen på både nye modeller og såkaldte konceptbiler, der ofte er så futuristiske, af det aldrig bliver til andet end blot fantasi. Ikke desto mindre fik de fleste af bilerne formentlig de besøgende til at tabe kæben.
For der i sandhed tale om ingeniørkunst i den vilde ende.
IAA-bilmessen i Frankfurt bliver afholdt hver andet år i ulige årstal og er en af verdens største og mest besøgte bilmesser.
BT har samlet billeder af en række af de biler, der blev præsenteret ved messen. Dem kan du se herunder:
Mercedes AMG Project ONE-bilen var en af de helt store oplevelser på den store bilmesse. Der bliver kun bygget 275 eksemplarer af bilen, og så skal du i øvrigt frem med godt 17,5 millioner kroner (uden afgift), hvis du ønsker at erhverve dig et eksemplar.
Foto: SASCHA STEINBACH
Vis mere
Mercedes AMG Project ONE-bilen var en af de helt store oplevelser på den store bilmesse. Der bliver kun bygget 275 eksemplarer af bilen, og så skal du i øvrigt frem med godt 17,5 millioner kroner (uden afgift), hvis du ønsker at erhverve dig et eksemplar.
Foto: SASCHA STEINBACH
Mercedes AMG Project ONE-bilen var en af de helt store oplevelser på den store bilmesse. Der bliver kun bygget 275 eksemplarer af bilen, og så skal du i øvrigt frem med godt 17,5 millioner kroner (uden afgift), hvis du ønsker at erhverve dig et eksemplar.
Foto: SASCHA STEINBACH
Vis mere
Mercedes AMG Project ONE-bilen var en af de helt store oplevelser på den store bilmesse. Der bliver kun bygget 275 eksemplarer af bilen, og så skal du i øvrigt frem med godt 17,5 millioner kroner (uden afgift), hvis du ønsker at erhverve dig et eksemplar.
Foto: SASCHA STEINBACH
Med sine seks meter i længden og 750 hestekræfter får man noget for pengene med elbilen Mercedes-Maybach 6 Cabriolet, der ifølge Mercedes selv kan køre 500 kilometer på en opladning.
Foto: SASCHA STEINBACH
Vis mere
Med sine seks meter i længden og 750 hestekræfter får man noget for pengene med elbilen Mercedes-Maybach 6 Cabriolet, der ifølge Mercedes selv kan køre 500 kilometer på en opladning.
Foto: SASCHA STEINBACH
Med sine seks meter i længden og 750 hestekræfter får man noget for pengene med elbilen Mercedes-Maybach 6 Cabriolet, der ifølge Mercedes selv kan køre 500 kilometer på en opladning.
Foto: SASCHA STEINBACH
Vis mere
Med sine seks meter i længden og 750 hestekræfter får man noget for pengene med elbilen Mercedes-Maybach 6 Cabriolet, der ifølge Mercedes selv kan køre 500 kilometer på en opladning.
Foto: SASCHA STEINBACH
Lamborghini Aventador S Roadster blev ligeledes præsenteret ved IAA-messen i Frankfurt. Bilen er udstyret med 730 hestekræfter og forventes at blive ramme veje rundt om i verden i starten af 2018.
Foto: DANIEL ROLAND
Vis mere
Lamborghini Aventador S Roadster blev ligeledes præsenteret ved IAA-messen i Frankfurt. Bilen er udstyret med 730 hestekræfter og forventes at blive ramme veje rundt om i verden i starten af 2018.
Foto: DANIEL ROLAND
Lamborghini Aventador S Roadster blev ligeledes præsenteret ved IAA-messen i Frankfurt. Bilen er udstyret med 730 hestekræfter og forventes at blive ramme veje rundt om i verden i starten af 2018.
Foto: DANIEL ROLAND
Vis mere
Lamborghini Aventador S Roadster blev ligeledes præsenteret ved IAA-messen i Frankfurt. Bilen er udstyret med 730 hestekræfter og forventes at blive ramme veje rundt om i verden i starten af 2018.
Foto: DANIEL ROLAND
Smart Vision EQ hørte til de mere et af de mere futuristiske indslag ved messen. Bilen er nemlig den første af sin slags, der er bygget helt uden pedaler og rat, fordi den er i stand til helt at køre selv.
Foto: SASCHA STEINBACH
Vis mere
Smart Vision EQ hørte til de mere et af de mere futuristiske indslag ved messen. Bilen er nemlig den første af sin slags, der er bygget helt uden pedaler og rat, fordi den er i stand til helt at køre selv.
Foto: SASCHA STEINBACH
Smart Vision EQ hørte til de mere et af de mere futuristiske indslag ved messen. Bilen er nemlig den første af sin slags, der er bygget helt uden pedaler og rat, fordi den er i stand til helt at køre selv.
Foto: SASCHA STEINBACH
Vis mere
Smart Vision EQ hørte til de mere et af de mere futuristiske indslag ved messen. Bilen er nemlig den første af sin slags, der er bygget helt uden pedaler og rat, fordi den er i stand til helt at køre selv.
Foto: SASCHA STEINBACH
Den japanske superbil Aspark Owl, der går fra 0 til 100 kilometer i timen på bare to sekunder. Men med sine bare 99 centimeter i højden, skal man således ikke være alt for høj, hvis man har i sinde at købe et eksemplar.
Foto: SASCHA STEINBACH
Vis mere
Den japanske superbil Aspark Owl, der går fra 0 til 100 kilometer i timen på bare to sekunder. Men med sine bare 99 centimeter i højden, skal man således ikke være alt for høj, hvis man har i sinde at købe et eksemplar.
Foto: SASCHA STEINBACH
Den japanske superbil Aspark Owl, der går fra 0 til 100 kilometer i timen på bare to sekunder. Men med sine bare 99 centimeter i højden, skal man således ikke være alt for høj, hvis man har i sinde at købe et eksemplar.
Foto: SASCHA STEINBACH
Vis mere
Den japanske superbil Aspark Owl, der går fra 0 til 100 kilometer i timen på bare to sekunder. Men med sine bare 99 centimeter i højden, skal man således ikke være alt for høj, hvis man har i sinde at købe et eksemplar.
Foto: SASCHA STEINBACH
Den førerløse konceptbil Renault Symbioz.
Foto: TOBIAS SCHWARZ
Vis mere
Den førerløse konceptbil Renault Symbioz.
Foto: TOBIAS SCHWARZ
Den førerløse konceptbil Renault Symbioz.
Foto: TOBIAS SCHWARZ
Vis mere
Den førerløse konceptbil Renault Symbioz.
Foto: TOBIAS SCHWARZ