Hov, giv os lov at afspille artiklen. Den er klar, når du har klikket 'Tillad alle'
Det var en automatisk genereret besked. Men noget gik vist galt med at se den igennem, inden den blev udsendt.
Firmaet Kentucky Fried Chicken i Tyskland kalder det for 'en ikke planlagt, ufølsomt og uacceptabelt' besked.
KFC har nu undskyldt for at invitere deres kunder til af 'betjene sig selv' på Krystalnatten. Det skriver Sky News.
Firmaet sendte beskeden på dets mobile app på samme dag, som i 1938 blev dagen hvor jødiskejede forretninger, synagoger og hjem blev vandaliseret og ødelagt.
Beskeden fra KFC blev udsendt i onsdags, og den siger:
»Det er mindedag for Krystalnatten! Vær god ved dig selv med mere mør ost på din kylling. Nu hos KFC kylling!«
En time efter gik alvoren op for KFC.
De udsendte en undskyldning for den 'uacceptable besked', der gav en masse vrede og vantro.
Kæden fortalte at beskeden var blevet automatisk genereret af dets computersystem. Det var sket ved hjælp af en bot, der genererede beskeder baseret på nationale mindedage.
Den var imidlertid ikke blevet fulgt af et internt tjek.
»Vi forstår og respekterer alvoren og historien bag denne dag, og vi er beslutsomme med hensyn til at fremme lighed, inkludering og tilhørsforhold for alle,« siger KFC.
Krystalnatten i 1938 var den nat, hvor op imod 30.000 jødiske mænd blev arresteret og smidt i koncentrationslejre. Samme nat døde mindst 91 mænd.
Det har fået navnet Krystalnatten på grund af det smadrede glas, som lå på gaderne i Tyskland og Østrig efter nattens optøjer.