Det kendte og populære tøjmærke Patagonia er kendt for sin sociale aktivisme.

Og nu vækker tøjmærket opsigt igen.

Det skriver CNN.

»Stem røvhullerne ud.«

Det er teksten, der møder dig, hvis du har købt et par shorts fra Patagonias seneste kollektion, og du har kigget under Patagonia-mærket inde i shortsene.

Fredag gik billedet af mærket viralt og gjorde, at tøjmærket trendede på Twitter.

Patagonia har flere gange talt imod dem, der ikke tror på klimaforandringer, ifølge CNN.

»Vi er gået imod klimafornægtere i næsten lige så lang tid, som vi har produceret shorts«, sagde Corley Kenna, der er talskvinde for tøjmærket, til CNN.

Virksomhedens administrerende direktør, Yvon Chouinard, har i flere år sagt  'stem røvhullerne ud', ifølge Corley Kenna.

Hun fortæller, at de taler om politikere, der benægter eller ikke tager klimakrisen alvorligt.

På tøjmærkets hjemmeside skriver de.

»Vi er nødt til at vælge klimaledere. Hvem der vælges til senatet i 2020, vil have en stor, langvarig indflydelse på klimapolitikken i dette land og eksistensen af vores naturområder.«

I både 2016 og 2018 lukkede virksomheden alle sine butikker og distributionscentre samt hovedkontoret, så deres medarbejdere kunne gå ud og stemme. De planlægger at gøre det samme i år.

Patagonia har også tidligere vakt opsigt ved at fjerne sine reklamer fra Facebook og Instagram.

Det gjorde de som en del af Stop Hate-kampagnen, hvor adskillige virksomheder verden over boykottede de sociale medier på grund af hadefuldt indhold på platformene.

Det samme gjorde Lego, hvilket du kan læse mere om HER.