I videoen kan du se Remas direktør, Ole Robert Reitan, forklare, hvad Rema 1000 kan.

Mens supermarkedskæden Rema 1000 blev kåret til det bedst omtalte brand i Danmark, lider kæden i hjemlandet, Norge. Nu taler direktøren for den norske kæmpe-kæde ud.

2017 var et rædselsår for Rema 1000. Den norske supermarkedskæde er blandt andet blevet kritiseret for deres 'bedste ven-strategi', der går ud på, at de har færre brands på hylderne - for eksempel kun Coca Cola som eneste cola-sodavand. Samtidig fik den en enorm kritik for deres app, der blev lanceret sidste år.

De mange fejltrin resulterede i, at Rema 1000 faldt fra 3.-pladsen til 256.-pladsen over brands med bedst omdømme i Norge.

Rema-direktøren Ole Robert Reitan sætter ord på over for norske TV2, hvad der gik galt i 2017.

»Appen var ikke problemet. Det var en række købsbeslutninger, som folk ikke kunne lide. Men 2017 var et meget spændende år. Det var selvfølgelig lidt svært, men først og fremmest var det lærerigt,« siger han til norsk TV2 og fortæller, at han ser frem til 2018.

Ole Robert Reitan er netop nu til World Economic Forum i Davos i Schweiz sammen med en række førerende ledere i erhvervsbranchen. Herunder blandt andre Donald Trump.

Populær i Danmark

Mens det går skidt i Norge, nyder Rema 1000 stor popularitet i Danmark.

Det viser en ny undersøgelse fra Yougovs Brandindex, der sammenligner mere end 300 varemærker og ser på, hvilke der har fået mest positiv omtale.

I 2017 indtog supermarkedet en andenplads og scorede højt i vurdering af kvalitet, værdi for pengene, generelt indtryk, omdømme og kundetilfredshed. I år stødte Rema 1000 Lego fra tronen som nummer et.

Foto: YouGov
Vis mere