Flyselskabet Cathay Pacific var ellers klar til at søsætte en storstilet reklamekampagne med dertil hørende slogan.

Det var før et billede af to ansatte, der har oralsex i cockpittet, dukkede op.

Billederne, der bredte sig som en steppeild på nettet, har medført en regulær pr-skandale for selskabet, der derfor ikke længere finder sloganet: 'The team who go the extra mile to make you feel special, ' (holdet, der går det ekstra skridt, for at du skal føle dig special, red.) for passende.

LÆS OGSÅ:

Ledelsen begrunder valget om at tilbageholde kampagnen sådan her:

- Timingen for den her skandale kunne ikke have været værre. Det er indlysende, at hændelsen i cockpittet kunne bruges til at fejlfortolke eller latterliggøre sloganet, siger en unavngiven direktør i Cathay Pacific ifølge CNN.

Cathay Pacifics øverste chef, John Slosar, har i en pressemeddelelse oplyst, at de to medarbejdere, - tilsyneladende en pilot og en stewardesse - der hyggede sig sammen i cockpittet, ikke længere er ansat.

- Som topchef i Cathay Pacific vil jeg gerne gøre det klart, at jeg finder al opførsel, der kan skade vores virksomheds og dens medarbejderes anseelse, for helt uacceptabel, skriver John Slosar blandt andet.

Han tilføjer, at selvom oral-sex billederne ganske rigtigt stammer fra cockpittet, er der intet, der tyder på, at akten skulle have fundet sted, mens flyet var på vingerne.

Cathay Pacific er Hong Kongs største flyselskab. Det råder over 132 fly, der flyver til 59 forskellige destinationer.