Uheld giver flere kilometer kø på motorvej: Nu kommer politiet med utvetydig opfordring


Onsdag formiddag punkterede en lastbil på E20 Fynske Motorvej – med store trafikale problemer til følge.
Og det er kun blevet værre af, at der siden er sket flere nye uheld på samme strækning.
»Der er allerede flere kilometer kø,« skrev DR P4 Trafik Syddanmark i første omgang.
Lastbilen punkterede mellem frakørslerne Odense S og Odense SØ i retning mod Jylland.
Vejdirektoratet meldte på et tidspunkt om helt op til 60 minutters forlænget rejsetid, men nu må bilisterne 'kun' forvente op til 30 minutters forsinkelse.
De store køproblemer skyldes blandt andet, at der, siden lastbilen punkterede, er sket intet mindre end tre nye uheld, oplyser Fyns Politi på det sociale medie X.
»Hold nu afstand,« skriver vagtchefen og tilføjer to udråbstegn for at understrege sin pointe.
Vagtchefen tilføjer, at der stadig sker opbremsninger på strækningen på grund af køen og uheldene.
Højre spor er spærret, så netop nu er kun et spor farbart. Politi og redningsmandskab er på stedet.
»Normal trafik forventes i løbet af eftermiddagen,« skriver Vejdirektoratet.