Med en påbegyndt sommerferie er lørdagen en af sommerens helt store rejsedage. 

Det betyder flere biler på vejene – og dermed også en øget risiko for uheld. 

Lørdag formiddag har der været hele tre uheld – inden for kort tid – på Fynske Motorvej. 

Her er to af uheldene i vestgående retning mod Jylland og et uheld i østgående retning mod Sjælland. 

Det skaber massiv kødannelser omkring Odense. 

»Der har været flere uheld, og så er det stor rejsedag. Så trafikken bliver slemmere. Vi har ingen tidshorisont lige nu, men i øjeblikket kan der være op til 30 minutters forsinkelse,« det oplyser David Beheineh, der er vagthavende ved Vejdirektoratet, til B.T. 

Køen centrerer sig særligt omkring afkørsel 51 mod Jylland, hvor meldingen lyder på, at man godt kan forvente, at køen først vil blive afviklet i løbet af eftermiddagen.