DSB vil i den kommende periode køre med færre regionaltog på Sjælland, fordi der mangler togpersonale. 

Det oplyser selskabet på sin hjemmeside. 

Virksomheden vil køre med færre regionaltog på Sjælland indtil 12. juli. 

De færre tog vil blandt andet berøre afgange fra Slagelse og til Københavns Lufthavn. 

Ydermere vil der kun køre ét tog i timen mellem Næstved og København. 

Uden for myldretiderne kører DSB også kun en gang i timen mellem Nykøbing Falster, Næstved og København H. 

Yderligere er de sædvanlige myldretogstog 'sendt på sommerferie' og vil være tilbage på skinnerne fra mandag 17. august.