Sig ‘overskæg’ til en cykelfan, og tankerne vil straks blive henledt på Magnus Cort.
Den blonde børste er blevet Tour-helten Magnus Corts absolutte varemærke, og det bliver der ikke ændret på foreløbigt.
I B.T.s populære Tour de France-podcast ‘Touren på Bagsædet’ er det i segmentet Rytterstafetten blevet veteranen Jakob Fuglsangs tur til at stille et spørgsmål til en kollega i feltet.
Den dobbelte monument-vinder vil gerne vide, hvornår Uno X-rytteren Magnus Cort har tænkt sig at fjerne skægget.
»Øj! Det tør jeg ikke sige. Haha. Det har jeg ingen planer om,« griner Magnus Cort.
Og det er der en god – og indbringende – grund til.
Bornholmeren er nemlig sponsoreret af barbermærket Gillette, og det amerikanske firma blander sig i danskerens ansigtsbehåring.
»Jeg har i min kontrakt med Gillette, at jeg skal have overskæg,« siger Magnus Cort, som jagter sin tredje Tour de France-sejr i årets udgave af verdens største cykelløb.
Hør blandt andet Bjarne Riis fortælle en sær barndomshistorie fra 5. klasse – omhandlende et sæt tyrenosser – i det nyeste afsnit af B.T.s populære podcast 'Touren på Bagsædet'. Lyt og følg podcasten på Spotify, Apple Podcast eller ved at trykke play herunder: