Fra 1. april ændrer YouSee vilkårene for deres kunder.
Det kommer til at ramme de kunder, der bruger YouSee Play-appen til at se tv.
Helt konkret vil det om godt en måned være sådan, at husstandens beboere kun kan bruge sin YouSee Play-app på en enkelt enhed, når man er uden for hjemmet.
Altså er beboerne i husstanden nødt til kun at kigge på en enkelt smartphone, når man er uden for hjemmets fire vægge.
»Desværre er deling af login et udbredt problem, og derfor er vi nødt til som branche at indføre tiltag for at begrænse dette fænomen – og som virksomhed er vi faktisk forpligtede af tv-stationerne til at begrænse ulovlig deling af login,« siger Mikkel Riis-Jørgensen, der er presseansvarlig for YouSee.
»Derfor gennemfører vi denne tilpasning nu, ligesom en lang række andre tv- og streamingudbydere også har gjort,« tilføjer han.
Prisen er den samme
Det betyder ikke, at prisen sættes ned, når jeres kunder fra 1. april kun kan se noget fra et login, når de er uden for hjemmet?
»Nej, det gør det ikke. Det er et krav fra indholdsudbyderne, at vi er forpligtet til at forsøge at begrænse deling af login uden for hjemmet, og derfor indfører vi denne nye markedsstandard nu,« siger han.
Han slår fast, at ændringerne også betyder, at personer inden for hjemmets fire vægge kan afspille indhold fra YouSee Play-appen på op til fem enheder samtidigt.
»Heldigvis så ved vi at langt de fleste samtidige afspilninger foregår indenfor hjemmet,« siger han.