Mandag lancerede Yousee deres nye digitale tv-boks, som efter sigende skulle være rasende hurtig og i stand til at optage fra tre forskellige kanaler på samme tid. Der er bare et problem – boksene virker ikke.

Det er allerede, når boksen skal aktiveres, at problemet opstår. Flere vrede Yousee-kunder har på udbyderens Facebook-side forklaret, at de blot får meldingen ’Serialnumber not found’.

Utilfredsheden har i den grad spredt sig og i en mail til BT, har en læser skrevet følgende:

»Rigtig mange kunder, der har fået den nye boks - ifølge Yousees kundeservice næsten alle - oplever at boksen ikke virker.«

»Efter at den har installeret en opdatering så kan boksen ikke logge på,« skriver en læser.

Boksen bliver altså ikke registreret hos tv-firmaet og kan dermed ikke aktiveres. Den er altså helt ubrugelig.

På Yousees Facebook-side går bølgerne højt.

En anden bruger har tilsyneladende haft proplemet i flere dage.

Og utålmodigheden er ved at brede sig.

Flere brugere skriver, at de har kontaktet Yousee adskillelige gange, men at de ikke kan få at vide, hvornår problemet regner med at blive løst. Nogen skriver, at de har fået at vide, at det bliver i morgen, andre må vente en uge og langt de fleste er ikke blevet klogere på tidhorisonten.

Der arbejdes på sagen

Hos Yousee er de kede af, at problemet med boksene har frustreret mange kunder, men forsikrer, at de ikke får brug for en ny boks.

»Problemet har intet med boksen at gøre. Det skyldes, at vi er i gang med at lave migrering mellem to it-systemer internt i virksomheden,« siger Rasmus Avnskjold, presserådgiver hos Yousee.

Han fortæller, at det er knap 300 kunder, der er berørt af problemet, men at der er håb forude.

»Problemet vil forhåbentligt blive løst i løbet af onsdag aften eller natten til torsdag,« siger Rasmus Avnskjold og forklarer, at det vil komme til at tage længere tid at finde en permanent løsning.

»Hovedproblemet kan vi ikke løse ’over night’, men det vigtigste er, at vi finder en midlertidig løsning, så vi kan få det op at køre for vores kunder. Så arbejder vi videre med at finde en generel og længerevarende løsning.«