For at spare penge, har firmaet bag NemID har besluttet at lade brugerne vente op til fem minutter i telefonrøret, før de bliver lukket ind. Ved at være lidt forudseende kan du dog helt undgå ventemusikken.

- Trykket ligger især om morgenen og til frokost. På den tid af dagen vil man tit komme til at hænge lang tid i røret, fortæller Mikkel Sørensen, der er supporter på NemID, da bt.dk ringer for at tjekke ventetiden.

Klokken er 10.39 og Mikkel Sørensen fra NemID's kundeservice har taget telefonen. Som den første i køen gik der kun 1 minut og 8 sekunder, før bt.dk kom igennem.


- Det er faktisk et okay tidspunkt her om formiddagen eller om eftermiddagen. Men hvis det ikke haster, så er det helt klart bedst at ringe mellem klokken 18 og 20, der er der aldrig kø, fortæller Mikkel Sørensen.

Ventetiden er dog også 'sæsonbestemt'.

- Man skal også tænke på, hvilken tid på måneden man ringer. Omkring lønningsdag er der altid mange der ringer, fordi de skal ind og se lønsedlen elektronisk. Der kan også være perioder med udbetaling af feriepenge eller skatteopgørelser, som giver længere ventetider end normalt, fortæller Mikkel Sørensen fra NemID.

NemID's kundeservice har åbent fra 8.30 til 20.00 på telefonnummeret 80 30 70 50.
Har du problemer med dit NemID kan du dog få omfattende hjælp på NemID's hjemmeside her.