Energikoncernen Norlys er løbet ind i noget af et stormvejr.
I hvert fald hvirvler en lang række et-stjernede anmeldelser om selskabet for tiden på Trustpilot.
Det skyldes især, at folk har manglet deres internetforbindelse – og ikke har kunnet få kontakt til kundeservice om problemet, fremgår det – ligesom også JydskeVestkysten har omtalt sagen.
»Ringede flere dage til kundeservice for hjælp, men opgav, da der var over 40 minutters ventetid,« skriver en bruger i en af de dårlige anmeldelser og tilføjer:
»Prøvede Norlys' 'chat', hvor en computer ikke kunne hjælpe og viderestillede os til en 'menneskechat'. Efter to timers ventetid var det endelig vores tur, men personen kunne alligevel ikke hjælpe. Bad om en opringning, som blev lovet indenfor 30 min. Den kom ikke som lovet. Helt ubegribelig dårlig kundeservice fra et forbrugerejet andelsselskab.«
En anden skriver:
»Kundeservice svarer aldrig, når jeg prøver at kontakte dem. Det må gå fantastisk for Norlys, da de er ligeglad med deres kundetilfredshed …«
»Vi havde ikke internet i fire døgn, før at de fik fikset det. Vi ringede flere gange, hvor vi ikke kom igennem efter to timer, hvor vi så gav op,« lyder det fra en tredje.
På sin hjemmeside oplyser Norlys, at man lige nu har »ekstraordinært lange ventetider i vores kundeservice«:
»Vi er i gang med en meget omfattende systemomlægning, hvor vi flytter vores kunder fra flere gamle it-systemer til ét nyt, samlet system,« lyder det fra Norlys:
»Desværre oplever flere af vores kunder uforudsete fejl i forbindelse med flytningen. Derfor får vi ekstraordinært mange henvendelser, og mange venter i kø i lang tid.«
I et skriftligt svar til JydskeVestkysten forklarer koncernens pressechef, Michelle Hald, man tager situationen »ekstremt alvorligt«:
»Vi gør alt, hvad vi kan, for at afhjælpe det, men lige nu må vi desværre konstatere, at det ikke er muligt for os at levere den service, som vi gerne vil, og det beklager vi meget over for de berørte kunder,« siger hun.
På Trustpilot kan man anmelde sine oplevelser med køb og service fra virksomheder.
Brugerne giver mellem en og fem stjerner. Platformen udregner derefter, hvor mange stjerner firmaet i gennemsnit har fået.