Det var en opsigtsvækkende ordre.

TDC skulle fjerne alt Huawei-udstyr fra selskabets centrale transportnetværk inden udgangen af 2026.

Nu er regningen landet hos staten, melder Ritzau.

Østre Landsret har netop afgjort, at staten skal betale 80 millioner kroner i erstatning til TDC, da retten mener, der er tale om 'ekspropriation.'

Dermed får TDC delvist medhold i den principielle sag mod Forsvarsministeriet.

TDC havde nemlig krævet 195 millioner kroner i erstatning.

Sagen handler om den ordre, som TDC fik i 2023, hvor selskabet blev pålagt at udskifte alt Huawei-udstyr i sit centrale transportnetværk.

Dommen kan ankes til Højesteret af begge parter.