Ups. AaB har valgt at trække sin sin såkaldte 'velgørenhedstrøje' tilbage.

Det er den blå udebanetrøje, som Superligaklubben har spillet i flere gange i denne sæson. Her går 100 kroner pr. solgte trøje til et velgørende formål i Nordjylland, men nu stopper klubben for al salg af trøjen til fans.

Ifølge klubbens hjemmeside 'er der blevet konstateret enkelte tilfælde af trøjen, hvor vinklerne på ærmet eller logoet på brystet er faldet helt eller delvist af efter gentagen vask'.

Det skyldes en produktionsfejl.

»Vi er ærgerlige over fejlen på trøjen, men finder det mest ansvarligt at give alle muligheden for at få deres trøje refunderet, selv om det langt fra er mange, der har oplevet problemet,« fortæller AaB’s administrerende direktør, Stephan Schors, til klubbens hjemmeside.

»I stedet må vi glæde os til på et senere tidspunkt at præsentere næste version af velgørenhedstrøjen, da selve idéen og konceptet er blevet taget godt imod. Og oplever man ikke problemer med den allerede købte blå velgørenhedstrøje, så er der jo heldigvis intet at forholde sig til,« siger Stephan Schors.

Det er Hummel, der står bag produktionen af spilletrøjen.

»Vores fabrik har taget det fulde ansvar for fejlen, og selv om det kun er få trøjer, der er kommet retur, har vi i samarbejde med fabrikken besluttet at trække den tilbage fra salg, » siger sponsorchef for Norden, Lars Westergaard.

Fans har indtil 1. juni til at få refunderet trøjen. Se nærmere detaljer på klubbens hjemmeside.