Torsdag præsenterede FC Midtjylland deres nye trøjer, men det fik en fan til at foreslå en ændring i deres design, og det var med stor succes.

FC Midtjylland kom i uvejr, da de torsdag præsenterede deres nye hovedsponsor og samtidig også deres nye trøjer. Holdets fans var langt fra tilfreds med produktet og sendte vrede kommentarer på deres facebookside.

Der var dog en fan, der i stedet kom med et forslag til, hvordan man i stedet kunne designe den nye trøje, og det viste sig at være effektivt.

Fordi i stedet for en stor hvid boks på midten af trøjen har Det Faglige Hus, der er den nye hovedsponsor, nu besluttet at lave en sort boks.

»Vi synes ikke, at trøjen så helt rigtig ud med den hvide kasse, som vi normalt bruger. Vi forstår godt, at FC Midtjylland havde sat den på, for det er sådan, vi normalt bliver eksponeret, men i dette tilfælde kunne vi godt se, at der skulle en ændring til,« siger Mette Jul, kommunikationschef i Det Faglige Hus, til FC Midtjyllands hjemmeside.

»Samtidig blev vi i går inspireret af et opslag på Facebook fra en FCM-fan, hvor han havde redigeret i vores logo, og derfor har vi henover natten arbejdet på at udvikle et nyt logo, som vi håber, alle bliver glade for,« siger Mette Jul.

FC Midtjylland spiller på torsdag returkamp i Europa League-kvalifikationen, når de på udebane møder Suduva fra Litauen. De vandt det første opgør i Herning 1-0.