En sort skærm. Med beskeden ’No video has been loaded’.

Det var det syn, der søndag mødte brugerne af streamingtjenesten Dplay. Og det var det syn, der i dén grad har fået dem til tasterne.

For i virkeligheden skulle der have været et direkte tv-signal fra Superligabraget mellem FC København og FC Midtjylland, og brugerne har givet udtryk for deres utilfredshed på Dplays Facebook-side:

»Bare til orientering: jeg opsiger mit abonnement efter endnu et fejlslagent forsøg på at se en fodboldkamp på jeres player,« som det lyder fra én bruger.

»Tak... sort skærm fra jer!« som det lyder fra fra en anden.

»Man fatter ikke at det kan få lov at passere? Det er hver eneste gang. Lort med lort på. Intet virker som det burde og pengene til tjenesten er ud af vinduet,« buldrer en tredje.

»Der skal meget til for at jeg gider skriver et negativt indlæg, men Dplay er godt nok det mest håbløse jeg nogensinde har betalt for,« konstaterer en fjerde.

Her kan du se eksempler på nogle af brugernes kommentarer (der er mange flere i bunden af artiklen):

Dplay er ejet af Discovery Networks og her lægger kommunikationsdirektør Rasmus Mariegaard sig fladt ned, da han bliver præsenteret for for de fodboldglade brugeres problemer søndag eftermiddag.

»Det er fuldt forståeligt, at folk bliver frustrerede over det. Det er vi sandelig også,« siger han.

Hvad gik der galt søndag eftermiddag?

»Vi er ved at undersøge det nærmere. Det er teknisk problem hos en af vores underleverandører, som har ramt hele Norden. Hvis man betaler 159 kr. om måneden for at se fodbold, så regner man selvfølgelig med, at det virker, når man vil se fodbold. Jeg er selv meget stor sportsfan, så jeg kan godt forstå, at folk er frustrerede over det her.«

Det virker på flere af brugerne til, at det ikke er første gang, at de oplever problemer med Dplay. Hvad gør I, for at det ikke sker fremover?

»To ting. Nu undersøger vi først på tværs af Norden fuldstændigt, hvad der skete i det her tilfælde for at udbedre det her problem. Og på længere sigt – forhåbentlig inden for en måneds tid – rykker vi al vores sport over på Eurosport Player, som er en langt bedre og mere stabil platform til streaming. Den er simpelthen lavet til at livestreame sport. Så den venter vi også rigtigt meget af. Det bliver meget bedre for brugerne. Og vi glæder os til, at der kommer en rigtigt god løsning på de problemer, der har været med Dplay.

Så det er noget, I godt ved har stået på i længere tid?

»Ja, det er det.«

Der er også flere, der brokker sig over, at I ikke svarer dem, når I klager. Hvad siger du til det?

»Vi prøver at få svaret alle, men som du også kan se, har der været et vist tryk på vores kundeservice, men vi prøver at få svaret bedst muligt, og jeg skal beklage, hvis ikke alle føler, at de har fået svar.«

Kommunikationsdirektør Rasmus Mariegaard opfordrer alle utilfredse kunder til at kontakte firmaets kundeservice. Han er i færd med at undersøge, hvordan selskabet forholder sig til et eventuelt krav om en kompensation til de Dplay-kunder, der søndag ikke fik, hvad de havde betalt for.

Dplay-kunderne gik i øvrigt glip af hele syv mål på grund af det manglende signal – og masser af dramatik, da FCK vandt over FCM med de usædvanlige cifre 4-3. Her er højdepunkterne i øvrigt lige:

 
Der var mål og spænding for alle pengene, da FC København vandt 4-3 over FC Midtjylland.
Vis mere

Her er flere af de utilfredse brugeres kommentarer: